Notice: This is the official website of the All Empires History Community (Reg. 10 Feb 2002)

  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Topic Closedجایگاه آریا یی ها در میان هندو اروپایی ها

 Post Reply Post Reply
Author
KniGhT View Drop Down
Janissary
Janissary


Joined: 14-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 19
Direct Link To This Post Topic: جایگاه آریا یی ها در میان هندو اروپایی ها
    Posted: 17-Dec-2009 at 17:13
جایگاه آریا یی ها در میان هندو اروپایی ها
 

مردمان «هندو اروپایی»(indo europan)چنانچه خود لفظ میرساند مردمانی هستند که مساکن آنها از هند تا دورترین اروپاست ،یعنی دراروپا کلیه سکنه آن به استثنای مردمانی از نژادهای دیگر و اقلیت اند آریایی هستند در آسیا فقط هندیهای آریایی و ایرانی ها به معنی اعم ارامنه مردمان هند و اروپایی را موافق موازین علمی به هشت شعبه تقسیم کرده اند:

1- آریایی ها (ایرانی ها) 2-یونانیها و مقدونیها 3-ارمنی ها 4- آلبانی های شبه جزیره بالکان 5-ایتالیایی ها 6-سلتی (بومیهای اروپای غربی ) 7 -ژرمنی ها (آلمانی ها – آنگلوساکسون ها و غیره)،مردمان کرواسی با آن که با اسلاوهای جنوبی مخلوط شده اند،ریشه نژادایرانی دارند . اسلاوها بر اثر امتزاج با تاتارها تا حدی اصالت آریایی خود را از دست داده اند ولی در تقسیم بندی ، هندواروپایی محسوب میشوند .
8- لیتوانی ها و اسلاوی ها . تحقیق در زبان ها و مذاهب و داستانها و افسانه های قبل از تاریخ مردمان این هشت شعبه ثابت کرده که این مردمان درحدود چهار یا پنج هزار سال قبل از میلاد در جایی با هم زندگی می کرده اند و بعداً به سه شعبه هندی ، ایرانی و اروپایی تقسیم شده اند .مسکن آریایی ها از منطقه آسیای مرکزی آغاز میشود و هندوپاکستان و ایران کنونی را در بر میگیرد و بیشتر اروپا تا ساحل رود ولگا و دریای بالتیک را نیز در بردارد.(مراجعه شود به تاریخ ایران نوشته مشیر الدوله پیرنیا)آریاها بعد از جدایی از مردمان هند و اروپایی به طرف جنوب رفته و باز به شعبه هایی تقسیم شده اند. شعبه هندی،شعبه ایرانی، شعبه سکایی
تاریخ قدیم ایران به چند دوره تقسیم شده است اول – دوره مادها دوم –دوره اول پارسی (هخامنشیان)سوم- دوره مقدونی و سلوکی چهارم- دوره پارتی (اشکانی) پنجم –دوره دوم پارسی (ساسانیان)
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a [Free Express Edition]
Copyright ©2001-2009 Web Wiz

This page was generated in 0.078 seconds.