Notice: This is the official website of the All Empires History Community (Reg. 10 Feb 2002)

  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

با جان دیویس راکفلر، ثروتمندترین مرد تاریخ

 Post Reply Post Reply
Author
rezadehghan View Drop Down
Immortal Guard
Immortal Guard
Avatar

Joined: 24-Jan-2018
Location: iran
Online Status: Offline
Posts: 3
  Quote rezadehghan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: با جان دیویس راکفلر، ثروتمندترین مرد تاریخ
    Posted: 12-Mar-2018 at 02:44

اعتماد به نفس بالا,ثروتمندترین مرد آمریکا,جان دیویس راکفلر


دوستان عزیز سایت پرورش افکار، در این مقاله قصد داریم، به عوامل موفقیت در کسب و کار جان دیویس راکفلر، بنیان گزار استاندارد اویل، یکی از معروف ترین تاجران و خیرین موفق ایالات متحده آمریکا از طریق قانون جذب ثروت بپردازیم. با ما همراه باشید.

تحمل گمنام ماندن را داشته باشید

دیویس راکفلر در نوجوانی ابتدا کارش را به عنوان یک کارمند در شرکت کوچکی به نام هیوت و تاتل آغاز کرد. او چندین سال در همان شرکت کارکرد و به دریافت پول از مشتریان و بررسی صورت حساب ها مشغول بود؛ به همین سبب درک عمیقی از سود و زیان در تجارت به دست آورد. راکفلر تمام مدت باورهایی را در خود پرورش داد، که باعث شد موفقیت فراوانی به دست آورد و همچنین به رشد شرکت کمک شایانی کند.

در مسیر موفقیت به کمک قانون جذب ممکن است تا مدت ها گمنام بمانید، فقط از این شرایط به بهترین شکل استفاده کنید. گرچه انجام این کار چالش بزرگی محسوب می شود اما راکفلر نشان داد که این کار شدنی است.

اعتماد به نفس بالا,ثروتمندترین مرد آمریکا,جان دیویس راکفلر

قدرت شنیدن انتقادات را داشته باشید

راکفلر به همراه شریکان خود توانست یکی از بزرگ ترین شرکت ها را در تاریخ آمریکا تاسیس کند. در اواخر قرن نوزدهم میلادی، استاندارد اویل توانست بیشتر صنعت آمریکا را به خود اختصاص دهد و کنترل فراوانی نیز بر خطوط راه آهن اعمال نماید.

نکته قابل توجه اینجاست که منتقدان، سال ها از راهکارها و روش های مدیریتی راکفلر انتقادات تند و تیزی کردند و شخصیت وی را موردحمله قرار دادند. اما در این بین، انتقادات بعضی افراد بسیار به جا و سازنده بود؛ ولی تعدادی انتقاد بی اساس و اغراق آمیز هم وجود داشت.

راکفلر اعتقاد داشت افراد برای قدم گذاشتن در راه های بزرگ، باید انتظار انتقادهای تند و تیز را هم داشته باشند و از انتقادهای به جا و سازنده به درستی بهره مند شوند.

دیویس راکفلر,رسیدن به موفقیت,روش های مدیریتی

موفقیت های خود را جشن بگیرید

بسیاری از افراد اعتقاد دارند که اگر درصدد رسیدن به موفقیت هستند، نباید زمانی را برای جشن گرفتن در نظر بگیرند. اما راکفلر کاملا با این نظریه مخالف بود.

او در 26 سپتامبر سال 1855، درست هنگامی که اولین حقوقش را دریافت کرد، آن روز را به عنوان سرآغاز یک مسیر طولانی به سمت موفقیت و استقلال مالی برای خود جشن گرفت و نامش را «روز کار» گذاشت.

به یاد داشته باشید که جشن گرفتن بابت نقاط عطفتان، به شما انگیزه و انرژی دو برابر می بخشد؛ و شما را تشویق می کند تا در راه خود بااراده و محکم تر گام بردارید. جشن گرفتن یک نوع سپاسگزاری است که نیروی درونی شما را افزایش می دهد. پس در اولین فرصت، دستاوردهای خود را جشن بگیرید و از آن لذت ببرید.

هنرمندانه معامله کردن را یاد بگیرید

معاملات اگر به خوبی برنامه ریزی و اجرا بشوند، می توانند به منزله ی سکوی پرتاب شما عمل کنند. راکفلر برای گسترش دادن استاندارد اویل در سراسر ایالت متحده آمریکا، به دفعات متعدد توانست معامله های موفقیت آمیزی را با شرکای خود، شرکت های رقیب و راه آهن به امضا برساند. جالب اینجاست که تعدادی از وفادارترین مدیران استاندارد اویل، همان رقبای شرکت های دیگر بودند.

پس درهرصورت چه قصد معامله یک خانه یا ماشین را داشته باشید، چه قصد افزایش درآمدتان از راه های مختلف، اعتماد به نفس بالا و مهارت انجام معامله ها به بهترین شکل ممکن، مهمترین عوامل موفقیت در کار شما به حساب می آیند.

بعضی از معامله های راکفلر در سال های بعد به علت غیر منصفانه بودن آن ها، مورد انتقادهای فراوانی واقع شد. یادگیری هنرمندانه معامله کردن دلیلی فوق العاده، برای جلوگیری از انجام معاملات نادرست و غیرمنصفانه می باشد.

روش های مدیریت,روش های مدیریتی,عوامل موفقیت

هزینه های شخصی خود را مدیریت کنید

دیویس راکفلر به مدیریت صحیح هزینه های شخصی خود بسیار شهرت داشت. به این دلیل که در دوره ی او ثروتمندان لباس های شیک و گران قیمت، قایق های تفریحی و واگن های اختصاصی لوکس خریداری می کردند، اما راکفلر همواره از خرج های اضافی و ریخت و پاش دوری می کرد.

به جرات می توان گفت که راکفلر یکی از بزرگ ترین سرمایه گذاران بخر و نگه دار محسوب می شد. زیرا سهام استاندارد اویل را طی ده ها سال هرگز نفروخت اما ثروت و دارایی هایش با گذشت زمان دائما افزایش پیدا کرد. برادرش ویلیام کاملا مخالف او عمل می کرد و اهمیت کمتری برای دارایی های بلندمدت قائل بود.

ران چرنو، در کتابی با نام تیتان زندگی راکفلر را به رشته تحریر درآورده است. او در این کتاب به نکته جالبی اشاره می کند: «از آن جهت که ویلیام، برای ساخت منزلش، زیر بار وام گرفتن نمی رفت، برخلاف توصیه های برادرانه جان، پنجاه هزار دلار از سهام استاندارد اویل را به برادرش فروخت. همین تصمیم ناعاقلانه ویلیام، سبب شد درنهایت بین ثروت این دو برادر تفاوت زیادی به وجود آید».

در دوره ی فعلی چنین رویکردهایی، بازی دفاعی مالی نام دارد و بخش مهمی از دستیابی به موفقیت تلقی می شود. شما هم برای رسیدن به موفقیت، باید توانایی مدیریت دارایی های خود را فرا بگیرید. به این منظور می توانید از شیوه های مدیریت مالی شخصی استفاده کنید.

عوامل موفقیت در کار,کسب و کار,مسیر موفقیت

درک کنید که پول هم محدودیت است، هم قدرت

راکفلر تا اوایل دهه 1900 میلادی، درگیر تحقیقات، پرونده های قضایی و پوشش رسانه ای منفی بود. تا اندازه ای که او نمی بایست در انظار عمومی دیده میشد. به همین دلیل از چیزهای مهمی، حتی دیدار نوه هایش محروم شد. از همه رنج آورتر این بود که کمک های خیرخواهانه او نیز مورد سوءظن عمومی و انتقادهای شدید قرار گرفت. درواقع ثروت زیاد و بی حدوحصر او نمی توانست مانع این مشکلات شود.

پول و ثروت فراوان مثل شهرت و قدرت سیاسی، می تواند مزایای فوق العاده ای نیز داشته باشد. در کل راکفلر در مدیریت پول و سرمایه خود انسانی موفق بود. برای مثال کمک های مالی او در ساخت دانشگاه شیکاگو و دانشگاه راکفلر که یک موسسه تحقیقاتی پشرو در نیویورک است، نقش به سزایی داشت.

با هر دیدگاهی که به راکفلر نگاه کنیم در می یابیم که به راستی بخشش ها و کمک های خیرخواهانه او، تاکنون تاثیرات مثبت فراوانی بر دنیا داشته است.

مهمترین عوامل موفقیت در کار

شما به تنهایی همه چیز را نمی دانید

انسان به طور ذاتی به یادگیری و پرورش مهارت های خود گرایش دارد. همین الان که شما در حال مطالعه اید و با دقت این مقاله را می خوانید، به این معنی است که تشنه ی آگاهی و دانش هستید.

دنیا بسیار پهناور و پیچیده است و هرکسی به تنهایی نمی تواند همه دانش موجود در جهان را فرا بگیرد. پس بهترین راه این است که یاد بگیریم چگونه از توان متخصص های خبره در زمینه های مختلف، اهرم موفقیتی برای خود بسازیم.

زمانی که جان راکفلر استاندار اویل را بنا کرد، خودش توانایی های فوق العاده در زمینه های سازمان دهی، مدیریت و مذاکره داشت. ولی فرآیند تحقیق و توسعه نفت و محصولات مرتبط به آن را به متخصصین آن حوزه سپرد. مدتی بعد مشاورها و دستیارانی را به کار گرفت تا در برنامه ریزی کارهای خیرخواهانه و بشردوستانه او را یاری دهند.

بنابراین اگر می خواهید فردی موفق باشید، باید توانایی بهره مندی از قدرت متخصصین را داشته باشید. البته بهتر است ابتدا خودتان با تمرکز کامل روی موضوع موردنظر کارکنید تا بتوانید به پرسش های ایجاد شده پاسخ های درست و روشن بدهید؛ سپس از متخصصین مربوط به آن کمک بگیرید. این استراتژی روند پیشرفت شما را به صورت چشمگیری تسریع می بخشد.

منبع : سایت قانون جذب پرورش افکار امیر شریفی


Edited by rezadehghan - 12-Mar-2018 at 02:46
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a [Free Express Edition]
Copyright ©2001-2009 Web Wiz

This page was generated in 0.109 seconds.